Pe intreaga calatorie, ca orice alta masina, acesta se poate uza.
Camionului i se pot uza partile componente principale cum ar fi: caroseria, motorul, franele, pneurile.
Acestea se uzeaza independent, fiecare in mod diferit, si iar reparatia lor se poate face in parcare, fiecare componenta avand preturi de reparatie diferite, in functie de dificultate.
In momentul in care defectiunile cel putin unei componente ajunge la 90%, camionul nu mai poate continua, insa daca acesta este folosit intens, uzura poate depasii limita de 90%
Soferul are aici un rol important, asa cum spuneam in topicul despre rating si experienta.
Cu cat soferul are mai multa experienta, cu atat stie sa conduca tirul mai bine, iar acesta se uzeaza mai greu.
Viteza camionului este si ea responsabila pentru uzura. Cu cat camionul merge mai repede, cu atat acesta se uzeaza mai rapid.
De asemenea, daca viteza camionului este foarte mare in comparatie cu limita de viteza, acesta poate face accident ducand la distrugerea accelerata a componentelor. (*)
Incarcatura transportata poate fi si ea stricata.
Cu cat camionul are in momentul de fata uzura mai mare, cu atat incarcatura trailerului se strica mai repede.
Astfel, pentru a ajunge cu transportul in maxima siguranta, este vital sa nu depasiti limita de viteza, si sa mentineti camionul intr-o stare cat mai buna.
Transporturile fragile se strica si ele mai repede, in cazul in care viteza camionului este mai mare de 90km/h.
Incarcatura fragila, poate ajunge sa se strice si cu 40% mai repede, in caz ca soferul conduce cu viteza mult prea mare.
(*) Actualizarea defectiunilor pentru componente poate dura pana la 3 minute din momentul accidentului.