Sincronizare! Sau de ce se schimba informatiile ciudat?

Started by AndyM, Oct 30, 2016, 11:46 PM

previous topic - next topic
Go Down

AndyM

Oct 30, 2016, 11:46 PM Last Edit: Nov 06, 2016, 09:54 PM by AndyM
In primul rand, pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa intelegi cum functioneaza jocul.
Serverul si Clientul sunt doua entitati diferite si independente.

Pe Server se afla informatiile oficiale, cele finale, iar pe Client se afla informatii aproximative.

In momentul in care intri pe joc (adica pe client), se descarca toate informatiile despre utilizatorul tau de pe server. Si anume: bani, rating, contracte, camioane, soferi, trailere, iar acestea odata descarcate nu mai au legatura cu serverul... se calculeaza pe client...

Daca ai apucat sa te joci versiunea anterioara, Road Rules, probabil mai ti minte ca informatiile despre contracte se actualizau la fiecare 2-3 minute... timp in care nu se schimbau deloc.
In jocul actual se intampla la fel... diferenta este ca aceste informatii pe client sunt simulate astfel incat sa fie actualizate la fiecare trei secunde.
Iar din 3 in 3 minute, se face o resincronizare generala cu serverul astfel incat sa primeasca informatiile proaspete.

Distanta ramasa, oboseala soferului si mancarea nu are cum sa difere foarte mult deoarece acestea sunt calculate dupa acelasi algoritm atat pe server cat si client...

Ceea ce poate sa difere mai mult sunt defectiunile la camion si la marfa. Deoarece acestea includ valori random si ar fi imposibil de aproximat cu exactitate valorile random generate de server...

Astfel, este posibil sa observati ca aveti camionul cu defectiuni la caroserie de... 10% si dintr-odata sa va scada la 8% sau sa va creasca la 12%... Desi pare ilogic sa se "repare" camionul singur, defapt acesta nu se repara, ci primeste informatiile proaspete de la server corectand aproximarea.

Acesta este si motivul pentru care in momentul unui accident, pe  client defectiunile se actualizeaza dupa maxim 3 minute.... Deoarece se asteapta sincronizarea cu serverul.

De asemenea, acesta este si motivul pentru care in parcare pot exista anumite diferente de costuri.
In momentul in care accesezi parcarea, esti informat ca pentru reparatia anvelopelor uzate la 10% va trebui sa platesti suma de 30 euro, dar defapt tie ti se retrage din cont 25 sau 35 euro... Deoarece pe server damage-ul probabil nu era de 10%, era mai putin sau mai mult, si de aici vine si diferenta de costuri.

Daca aceste informatii nu variaza foarte mult si sunt insesizabile (Cu exceptia accidentelor unde diferentele pot fi uriase), nu este nicio problema.

Go Up